Torsdag vart framlegget til statsbudsjett lagt fram. Frå vår kant av landet har særskilt vore spenning til om Stad Skipstunnel vert skrota eller framleis er med i planane til styresmaktene. Det faktum at det ligg inne pengar til førebuing av prosjektet neste år, pluss at det framleis er planlagt byggestart i 2024, må kunne reknast som ei endeleg stadfesting på at Stad skipstunnel blir realisert, i tråd med tidlegare lovnader og løyvingar. No er det ingen veg tilbake. Skipstunnelen kjem, sjølv om han blir betrakteleg dyrare enn kva som har vore anslått.
– Veldig bra at dei held lovnadane sine
Bra for vårt distrikt, både privatfolk og bedrifter, er det også at det vert lagt opp til nye kutt i prisane på ferjebillettar. Det ligg an til ei halvering i løpet av neste år. Det vil medføre betraktelege innsparingar, til dømes for bedrifter som trafikkerer dagstøtt med små og store bilar over Hareid – Sulesund.
Regjeringa går inn for halverte ferjeprisar
Vårt distrikt har mest arbeidsløyse i Møre og Romsdal, og næringslivet er til dels ekstremt utsett for ytterlegare avgiftspress. Ikkje minst har oljesmellen for nokre år sidan framleis etterverknader i verftsnæringa og mellom underleverandørar. Slik sett er auka skatte- og avgiftspress ein trussel i omstillingsarbeidet som framleis går føre seg i den maritime klynga. Den nye grunnrenteskatten som er planlagt i oppdrettsnæringa vil kunne gje uante negative ringverknader særskilt i vår region, der mange bedrifter har betydelege leveransar og satsingar retta nettopp mot akvakultur.
– Lite offensivt, men viktig rammevilkår ligg stabilt
Rostein-kutt kan gje dramatiske konsekvensar
Førebels er det litt vanskeleg å seie kva statsbudsjettet har å seie for «vanleg folk», men auka rentenivå har allereie blitt svært utfordrande for mange privathushaldningar. For kommunesektoren kan statsbudsjettet innebere at ein går eit utfordrande år i møte, og KS har allereie vore ute og kritisert regjeringa. Statsbudsjettet er framleis ikkje vedteke, men mykje tyder på at nøkkelpartiet SV kjem til å gå med på hovudtrekka.